Arooniamahl

Ma olen üllatavalt võlutud nendest marjadest. Mahla saab teha mitut moodi ning erinevate komponentidega. Minu esimese katsetuse tulemuseks on umbes 2 liitrit mahla.

Kasutasin: 1,5 liitrit arooniaid, 30 kirsilehte, 1 liiter vett, 30 g sidrunhapet. Kirsilehed võib asendada mustsõstralehtedega.

Panin arooniad kirsilehtede ja sidrunhappega 48 tunniks kuuma vette likku (võib ka 36 tunniks panna). Pärast 48 tunni möödumist kuumutasin marja-lehesegu keemiseni ja kurnasin sõelaga vedeliku välja. Suhkrut mina ei pannud. Seda saab vajadusel hiljem lisada, kuid mahl jäi hapukas, kerge kirsi alatooniga. Vajadusel saab seda kasutada siirupinaja veega lahjendada.

Kui soovid siiski lisada suhkrut, siis suhkrut tuleb panna nii mitu kilo, kui on saadud vedelikku (või veidi vähem, oleneb maitse-eelistusest). Lasta siis mahl keema, keeta 5 min ning korjata vaht pealt ära ja siis saabki panna valmis mahla pudelitesse.

Comments

  1. Tea, kas ilma kirsi/mustsõstralehtedeta ka võiks proovida? Või on neil mingi muu eesmärk, peale maitseomaduste.

    ReplyDelete
  2. Proovida ikka võib. Aroonia ise on selline tummine, ma arvan, et lehed võtavad seda tummisust natuke vähemaks. Ma ise ei ole ilma lehtedeta teinud.

    ReplyDelete
  3. Kas saab ka nii, et ei pane enne likku marju koos lehtedega vaid kohe kuumutan? Miks see vajalik on?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sidrunhappega leotamine vähendab arooniates parkainet, see tummine maitse ja see, mis suu paksuks teeb :D Lehed annavad lisamaitset.

      Delete

Post a Comment