Porgandikook

Leidsin retsepti, mille järgi tundus porgandikook väga isuäratav, aga tegelikkuses see kook nii maitsev polnudki. See on teine Fitlapi retsept, mille järgi olen küpsetanud ja ilmselt on see ka viimane. Minu arvates on koogis liiga palju jahu, mis teeb selle liiga puiseks. Samuti ei ole retseptis  täpselt kirjas, millist kohupiima peaks kasutama, seega kasutasin naturaalset kohupiima, kuid arvan, et oleks pidanud võtma vanillikohupiima, sest see annaks ka rohkem magusust. Kuna tainas maitses üpriski jahuselt, siis lisasin sinna mõned teelusikatäied mett. Arvan, et kui jahu kogust vähendada, oleks kook ka mahlasem.

Igatahes, kes tahab katsetada, siis vaja läheb: 
200 g õuna
4 muna
30 g mandleid
2 suurt porgandit
450 g kohupiima
80 g täistera kaerajahu
Maitsestamiseks vali, mis meeldib: kaneeli, steviat, piparkoogimaitseainet või vaniljet.

Mina lisasin 1 tl sooda-sidrunhappesegu ehk küpsetuspulbrit, kaneeli ja u neli tl mett.

Valmistamine:
Riivi porgandid ja õunad. Purusta saumiksri või köögikombainiga mandlid. Jäta need hetkeks kõrvale. Klopi lahti munad ja lisa kohupiim. Sega korralikult läbi. Lisa segule jahu ja maitseained (minu puhul kaneel, mesi ja "küpsetuspulber"). Sega läbi ning lisa riivitud õunad, porgandid ja mandlid. Vala segu küpsetuspaberiga kaetud ahjuvormi. Mina kasutasin 24x32 cm ahjuvormi. Küpseta 180-kraadises ahjus 20-30 minutit, kuni pealt on kuldne.

Comments