Tummine õunakook kookospiimakattega

When life gives you apples, make an apple pie :) 
Kuna õunu tuleb muudkui juurde ja ma olen juba tükk aega tahtnud seda õunakooki proovida, siis lõpuks avanes mul see võimalus. Ainuke jama, mis juhtus: kui koogi ahjust välja võtsin, vaatasin,et ahi oli grillrežiimi peal. No mis seal ikka - juhtub. Võimalik, et põhi oleks tavarežiimis rohkem küpsenud, kuid selle koogi juures meeldib mulle kookospiim, mis koogi mahlaseks ja õhuliseks teeb. Kui tavaline õunakook on minu jaoks pigem kuiv, siis see on hea mahlane. Mulle meeldis kook isegi soojalt rohkem kui jahtunult.

 Põhi:
125 g päevalilleseemneid
75 g võid
näpuotsatäis soola
2 sl seesamiseemneid

Täidis:
350 g õunu
0,5–1 tl kaneeli
0,5–1 tl kardemoni
2–3 sl kookospalmisuhkrut

Kate:
2 dl kookospiima (lahjat)
3 muna
2 sl kookospalmisuhkrut

Rösti päevalilleseemned kuival pannil, kuni need kerge jume omandavad. Jahvata seemned peeneks jahuks ja lase jahtuda. Seejärel lisa või, sool ja seesamiseemned ning sega ühtlaseks tainaks. Suru tainas küpsetuspaberiga vooderdatud koogivormi (25 x 17 cm). Koori õunad, eemalda südamik ja lõika õhukesteks viiludeks. Laota vormi. Raputa peale kaneeli, kardemoni ja kookospalmisuhkrut. Sega katteained omavahel ja vala vormi. Küpseta kooki 170 kraadi juures 45–50 minutit.


Retsept: Ragne Värk

Comments