Apelsini-kakaokook

Täna sain maitsta oma esimest toorkooki. Taevani kiita ei saa, pigem jääb kook selliseks keskpäraseks ja teist korda ka ei teeks. Esiteks ei meeldi mulle apelsini koorimine või üldse koore riivimine ja teiseks ei olnud kook midagi erilist. Üldiselt ei ole ma ka apelsini suur sõber. Võimalik, et kellele meeldib apelsin, meeldib ka see kook. Ma küll kahtlustasin juba komponentide poolest,et sellest tuleb keskpärane kook, kuid lootsin siiski üllatust. Igatahes on mul ootel veel paar toortorti, mis tõotavad küll väga head tulla. Küll aga esimeseks toorkoogiks on see täista sobiv. Koostisained on poest kergesti leitavad ja valmistamine on ka lihtne.

 Põhi:
150 g mandleid
10 pehmet datlit (leota vees umbes 15-20 minutit)
1,5 spl toorkakaopulbrit

Sisu:
225 g India pähkleid (kui kasutad kohviveskit, siis leotada ei ole vaja, aga kui kasutad blenderit, siis leota pähkleid enne 3-6 tundi)
3-4 spl mett
3 apelsini
100 g kookosrasva

Kaunistamiseks Kreeka pähkleid


Põhja jaoks purusta mandlid ja datlid kohviveskis, köögikombainis või blenderis peeneks. Lisa kakaopulber. Saadud mass suru 24 cm läbimõõduga lahtikäiva koogivormi põhja. Pane vormi põhja ka küpsetuspaber. Võid jätta peotäis põhjamassist alles, et seda hiljem kasutada koogi kaunistamisel.

Sisu jaoks riivi apelsinide koor ja tükelda apelsinid. Blenderda apelsinid, riivitud apelsinikoor ning lisa hulka mesi ja India pähklid (leotatud või eelnevalt kohviveskis purustatud). Lisa sinna ka eelnevalt sulatatud kookosrasv. Vala saadud segu koogipõhjale ja pane ööseks külmkappi tahenema.


Allikas: Paradiisi Maitse Toortoidu Retseptiraamat

Ahjaa… jätkuks eelmisele postitusele, kus ma rääkisin oma kirjutamisminevikust/olevikust/tulevikust: mul on ka ühe raamatu kirjutamine pooleli. See hakkaski juba meelest minema. Küll aga olen ma vahepeal kasvanud ja arenenud ning ilmselt ei ole minu mõttemaailm enam sama sellega, mis see oli siis, kui ma selle kirjutamist alustasin. Ei teagi, kas kuidagi jätkata seda või jätta sinnapaika. Mõtteid on mul igasuguseid, lausa oma viie raamatu jagu. Ilmselt on laiskus see, mis tee peal ees seisab. Millal, kuidas ma end nüüd kätte peaks võtma?


Comments