Vaarikane "juustukook"

Sain hakkama ühe toreda toorkoogiga. See vaarikakook imiteerib juustukooki, kuid juustust on asi kaugel. Juustuse osa täidavad India pähklid, mis annavad koogile kreemja tekstuuri ja õhulisuse. Koogis ei ole suhkrut, muna, piima ega midagi, mis paleo-toitumise järgija menüüsse ei kuulu. Arvesta, et pähkleid on vaja ööpäev enne koogimeisterdamist leotada ja kook ise peab ööpäeva seisma külmkapis enne, kui seda maiustama saab hakata.


Põhi:
50 g India pähkleid
2 dl kookoshelbeid
35 g toasooja kookosrasva

Täidis:
4 dl India pähkleid
1 sidruni mahl
100 g mett
25 g kookosrasva
100 g vaarikaid
(kui kasutad külmutatud vaarikaid,
sulata need enne)

Vaarikakate:
75 g vaarikaid
50 g kuivatatud datleid


Pane täidisesse mõeldud India pähklid ööpäevaks likku. Järgmisel päeval nõruta ja püreesta pudiks. Lisa püreestamist jätkates pressitud sidrunimahl, mesi, sulatatud kookosrasv ja vaarikad. Koogitäidis peab jääma ühtlane ja ilma tükkideta. Põhja valmistamiseks püreesta India pähklid võiseks massiks. Lisa juurde ülejäänud ained ja püreesta ühtlaseks tainaks. Aseta tainas lahtikäiva vormi (ø 20 cm)
põhjale. Mina kasutasin 22 cm läbimõõduga vormi. Vala peale täidis ja pane ööpäevaks külma tahenema. Vahetult enne serveerimist valmista kate: selleks püreesta vaarikad datlitega.

Püreestamisel kasuta blenderit, saumiksrit või köögikombaini.
Retsept pärineb Ragne Värgi raamatust "Paleo. Patuvabad magustoidud ja koogid".


Oh jälle on see aastavahetus.....
Jõuludest ma pean veel lugu. Kuigi oli periood, kus ma seda püha totaalselt vältisin. Nüüd on minu jaoks või noh see on tegelikult kogu aeg minu jaoks olnud tähtsusetu – aastavahetus. Minu jaoks on see sama mõttetu kui sünnipäevade tähistamine. Iga aasta kordub ja mitte midagi ei muutu ega juhtu. Samamoodi võiks tähistada iga kord, kui kuu läbi saab. Üks kuu saab otsa ja algab teine. 

Ma ei salli ka ilutulestikku, minu jaoks on see raha tuulde loopimine ja paugutamine ajab lihtsalt pea valutama. Kui mult küsitakse, mida ma aastavahetusel (loe: aasta suursündmusel) teen, siis minu vastuse peale, et ma ei tea või ilmselt olen kodus, vaadatakse suu ammuli. Enamusel on suured plaanid minna sinna-tänna ja kindlasti on kastide viisi alkoholi varutud. See on ka üks põhjus, miks mulle see „püha“ vastumeelne on. Igal pool on purjus inimesed. Olen elus ühe korra käinud aastavahetusel Vabaduse väljakul ja see purjus inimeste hulk ajas lihtsalt igasuguse meeleolu minema.

Nii et minu jaoks on see tavaline nädalavahetus, turvaline on olla kodus, süüa kooki ja juua teed.
Kõikidele, kes tänast eriliselt naudivad, soovin mõnusat vana aasta lõppu ja rõõmsat uut aastat!



Comments