Kirsi-kookosekook

See on siiani vist parim tervislik kook, mida ma teinud olen: jahu- ja suhkruvaba, samuti ka pähklivaba. Kookose maitset on üksjagu, seega kellele kookos eriti meeldib, siis see on igati sobiv kook. Kirsid annavad hapukust ja nii ei ole see klassikaline magus küpsetis. Retsept pärineb vapustava Ragne Värgi raamatust "Paleo. Patuvabad magustoidud ja koogid".

6 dl kookoshelbeid
2 spl kookosrasva
1 dl oliiviõli
1 suurem banaan
1 dl kookospiima
2 muna
näpuotsatäis soola
250 g kirsse
(külmutatud kirsse pole vaja enne sulatada)
2–3 spl mett

Glasuur:
2 sl kookosrasva
1 banaan


Jahvata kookoshelbed peeneks. Mina kasutasin selleks kohviveskit. Sulata kookosrasv pliidil ja sega see jahvatatud kookoshelvestega. Mikserda oliiviõli ja banaan ühtlaseks massiks. Lisa sellele segades juurde kookosesegu. Tõsta nüüd umbes veerand tainast kõrvale (see jääb pealeraputamiseks). Sega ülejäänud tainale juurde kookospiim, munad ja sool. Laota see tainaosa küpsetuspaberiga kaetud ahju vormi (24x18 cm). Mina kasutasin 23x23 cm läbimõõduga vormi. Aseta peale kirsid. Sulata mesi vedelaks ja nirista kirssidele. Kõige lõpuks laota peale kõrvalepandud tainaosa. Küpseta 180 kraadi juures 30–35 minutit.

Glasuuri valmistamiseks sulata potis 2 sl kookosrasva, seejärel püreesta banaan koos sellega. Nirista kaste koogile. Mina lasin koogil jahtuda ja alles siis niristasin glasuuri peale.

Õhtul pimedas ei tule nii isuäratavad pildid kui hommikul valges. :)

Comments