Kanamaksasupp

Ma ei ole küll suur maksasõber ja maksakaste ka kuulub pigm lapsepõlve-aegsetesse mälestustesse, siis see kanamaksasupp oli küll hea üllatus. Olen lugenud nii üht kui ka teist maksa kohta, esiteks seda, et maksa soovitatakse süüa, kuna sisaldab kasulikke vitamiine. Maks sisaldab: valku, A-vitamiine, B12-vitamiini ja foolhapet. Mineraalelementidest on maksas rohkelt fosforit, kaaliumit, magneesiumit ja rauda, ka tsinki ja vaske. Samas olen lugenud, et seda ei soovitata süüa, kuna maks puhastab oganismi ja sealt on kõik toksiinid läbi käinud. Mina keskendun parem heale ja mõtlen, et olen maksa süües oma keha rikastanud mitmete kasulike ainetega.

1 l kanapuljongit või vett (Kasuta Food Studio naturaalset vedelat puljongit ja lisa natuke vett juurde, et liiter kokku saada.)
200 g tükeldatud kanamaksa
100 g tükeldatud kapsast
2 hakitud porgandit
1 hakitud varsseller
1 hakitud sibul
2 purustatud küüslauguküünt
oliiviõli praadimiseks
soola, pipart

Prae pannil või poti põhjas kanamaks korralikult läbi. Seejärel lisa küüslauk, sibul ja seller. Prae, kuni sibul on klaasa ja kergelt pruunikas. Kui kasutasid potti, siis lisa puljong. Kui kasutasid panni, siis tõsta maks, sibul jne potti, kalla puljong peale. Lisa ka porgand ja kapsas. Maitsesta soola ja pipraga. Keeda tasasel tulel umbes 20 minutit, kuni porgand on pehme. Soovi korral lisa tilli. Voilaa! Valmis!

Aitäh Ardi Ravalepikule tervislike ja ääretult maitsvate retseptide eest, mida leiab tema raamatutest "Paleo toitumine. Hea tervis ja optimaalne kaal läbi päris toidu" ja "Paleo toitumise 30 esimest päeva". Ardi ja paleo-toitumise kohta saab lugeda SIIT.

Comments