Meekook

Sain sünnipäevaks Ragne Värgi paleo magustoitude raamatu teise osa. Banaaniputru ma sealt juba katsetasin ja nüüd jõudis ring ühe koogikatsetuse juurde. Valisin välja meekoogi, sest komponendid olid mul enamjaolt olemas.


Kook on tavaline. Kuidagi jah - näotu. Mingit maitseelamust ma ka ei saanud. Süüa on okei, kontsistentsilt on kerge ja sulav. Millegipärast on mul tunne, et kook ei küpsenud täielikult ahjus ära, sest koogi alumine pool on suhteliselt vesine. Aga äkki see peabki nii olema? Ma natuke küll kahtlen selles. Eks peab millagi veelkord seda tegema ja siis kauem küpsetama, siis on näha, kuidas parem on. Nagu pildilt näha, siis kolmveerand koogist on juba ära söödud. :)


3 muna
150 g mett
1/2 sidruni riivitud koor
näpuotsatäis soola
50 g kookosjahu
1/2 tl küpsetuspulbrit
400 ml kookospiima


Eralda munavalged kollasest. Sulata mesi (juhul kui ei ole vedelat mett) ning sega juurde munakollased, sidrunikoor ja sool. Teises kausis sega kokku kookosjahu ja küpsetuspulber, kalla juurde kookospiim ning mikserda ühtlaseks. Seejärel lisa juurde lusikaga segades mee-munasegu. Vahusta munavalged tugevaks vahuks ja sega ettevaatlikult koogitainasse. Määri koogivormi küljed võiga ja põhi kata küpsetuspaberiga. Kasutasin 22 cm läbimõõduga vormi. Vala tainas vormi. Tainas on vedel, seega veendu, et sul on tihedalt kinnitatud koogivorm, muidu hakkab tainas vormist välja voolama. Küpseta 150 kraadi juures 35-40 minutit. Enne söömaasumist lase täielikult jahtuda. Hea kui kook on üle öö külmas.


Comments