Vaarikakook (paleo)

See lihtne vaarikakook on suviselt kerge ja väikese hapuka noodiga. Kasuta koogi valmistamisel 20-21 cm läbimõõduga lahtikäidavat koogivormi. Mina kasutasin 18 cm läbimõõduga vormi, sellepärast on ka koogiserv nii kõrge. Vaarikad on minu lemmikmarjad ja ma ootasin vaarika hooaega tükk aega, et ma saaks lõpuks seda kooki teha. Õnneks ei pidanud pettuma ka - vaarikakook on sama hea kui vaarikas ise.


Põhi:
100 g datleid
175 g kookoshelbeid
1 spl pehmet kookosrasva

Vaarikavõie:
1 muna
3 munakollast
75 g mett
3 dl vaarikapüreed (valmistatud värsketest või külmutatud marjadest)
75 g võid

Kaunistamiseks võid kasutada vaarikaid või muid meelepäraseid marju.


Leota datleid vees vähemalt pool tundi, nõruta ja püreesta koos kookoshelvestega ühtlasemaks massiks. Vahepeal lisa (püreestamist jätkates) kookosrasv. Mina kasutasin püreestamisel köögikombaini. Suru mass küpsetuspaberiga kaetud koogivormi põhja ja äärtele. Aseta vorm vaarikavõide valmistamise ajaks külmkappi.

Mikserda muna ja munakollased meega heledaks vahuks. Tõsta lauss munavahuga veevanni, lisa kohe vaarikapüree. Seejärel kuumuta segu veevannil pidevalt segades, kuni see tunduvalt pakseneb. Minul läks võide tegemisele umbes 30 minutit. Lisa võitükid ja sega, kuni või on korralikult sulanud. Vala segu koogipõhjale ja lase natuke jahtuda. Seejärel aseta kook külmkappi ja lase järgmise päevani taheneda.

Retsept: Ragne Värk



Comments