Punase sõstra kook martsipaniga

Punased sõstrad on marjad, millega ma midagi peale ei oska hakata - moosi ei tee, smuutisse ei pane, sügavkülmas ei hoia, aga põõsas marju on ja milleks neid raisku lasta. Otsisin siis internetist koogiretsepti, kuhu marjad eesmärgipäraselt ära kasutada. Jäin pidama Ragne Värgi retseptil.

Muidu on hea hapukas kook, aga suhkrut on liiga palju. Korraga ei saagi aru, kas kook on magus või hapu. Järgmine kord paneksin poole vähem suhkrut nii põhja kui ka täidisele.


Põhi:
200 g võid
2 dl suhkrut (mina eelistaksin 1 dl)
näpuotsatäis soola
6 dl kiirkaerahelbeid (kasutasin täisterakaerahelbeid)
2 dl odrajahu
0,5 tl soodat

Täidis: 
700 g hapukoort
4 muna
2 dl suhkrut
500 g punaseid sõstraid (puhastatult)
200 g martsipani
tuhksuhkrut (peale raputamiseks)


Sulata või, sega juurde suhkur ja sool. Seejärel lisa kaerahelbed, odrajahu ja sooda, sega. Suru umbes 3/4 tainast kandilise koogivormi (30x22cm) põhjaks. Minu arvates võiks põhjas olla poole vähem suhkrut.

Täidise jaoks sega hapukoor munadega, lisa suhkur. Sega ühtlaseks. Vala täidis vormi kaerahelbepõhjale. Laota peale marjad. Lõika martsipanist õhukesed viilud ning jaota need koogile. Kõige peale raputa järelejäänud kaerahelbepuru. Küpseta 175 kraadi juures 45 min.

Serveerides raputa üle tuhksuhkruga... kui soovid. No minu meelest selles koogis on niigi palju suhkrut, seega rohkem peale ma seda raputama ei hakanud.


Retsept: Ragne Värk

Comments