Tiramisu

350 g Savoiardi küpsiseid (mul kulus neid vähem)
5 spl Amaretto mandlilikööri
4 dl kanget kohvi

Kreem:
3 suurt munakollast
1 dl peenikest suhkrut
500 g mascarpone toorjuustu
2 dl 35% rõõska koort
1 tl vanillisuhkrut

Peale:
kakaopulbrit

Väga maitsev!

Vahusta munakollased suhkruga paksuks heledaks vahuks. Sega juurde toasoe mascarpone ning vanillsuhkruga pehmeks vahustatud rõõsk koor.

Sega immutamiseks mõeldud kuum kohv ja liköör, lase jahtuda. Kasta pooled küpsised ükshaaval kohvisegusse ning laota serveerimisalusele teineteise kõrvale. Määri peale pool kreemist. Nüüd laota peale ülejäänud küpsised (kasta need esmalt kohvisegusse) ning kata ülejäänud kreemiga.

Pane tort 4-8 tunniks jahedasse.

Sõelu valmis tordile kakaopulbrit.

Mina kasutasin 20x20 cm vormi.  Kuna mul oli väike vorm, siis küpsiseid kulus vähem ja kreemi jäi ka alles. Nagu eelnevalt pildilt näha, siis isegi olen teinud paksud kreemikihid. Retsept pärineb Nami-Namist ja seal polnud kahjuks mainitud, kui suure vormi jaoks kogused mõeldud on.


Sellised küpsised, kohvi sisse kastmisega peab ettevaatlik olema, kuna kipuvad kergelt vedelikku sisse imama ja siis laiali lagunema. Ma isegi immutasin liiga palju. 

Comments